Boros Attila 1971-ben született Budapesten. 1985 és 1989 között a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola grafika szakán tanult, majd 1989-től 1995-ig a Magyar Képzőművészeti Főiskolán folytatta tanulmányait, ahol 1995-ben grafikus diplomát szerzett. Mesterei között volt Eszik Alajos és Pásztor Gábor.
Pályafutásának korai szakaszában, egészen 1997-ig, hiperrealista technikával készített könyvborítókat és földöntúli témájú illusztrációkat, amelyek misztikus atmoszférát sugároztak. 1995-ben jelent meg „Elfeledett jövő” című, angol-magyar nyelvű képzőművészeti albuma, amelynek bevezető sorait a neves Erich von Däniken jegyezte. Két évvel később elnyerte a német Kurd-Laßwitz-díjat a „legjobb grafikus” kategóriában, egy komplex könyvillusztrációs sorozatának köszönhetően.
1998-tól olajfestményekre váltott, művészetének fókuszába pedig a női alak és annak misztikuma került.
A harmadik évezred első pillanataiban, 2001. január 1-jén egy kereskedelmi televízió kameráinak kereszttüzében fejezte be a „Szent István megkoronázása” című alkotását, amely az új korszak nyitányaként született. Ugyanebben az évben a „Feketén-fehéren” című kiállításon a közönség szavazatai révén első helyen végzett, lehetőséget nyerve egy önálló tárlatra a Műcsarnokban. Nem sokkal később a New York-i Magyar Főkonzulátus adott otthont munkáinak az 1956-os forradalom 45. évfordulója alkalmából. Egy neves galéria felkérésére örökítette meg a Nobel-díjas magyarok és világhírű magyar művészek arcképcsarnokát, amely később több kontinensen is bemutatásra került, végül Amerikában talált végleges otthonra. Későbbi munkássága során ikonikus magyar filmművészek portréit festette meg televízióképernyőkre, ezzel különleges kontextust adva alkotásainak.
2008-ban Magyarországot képviselte Oszakában a „Hunt for this century’s Leonardo da Vinci” kiállításon. Művészi öröksége szempontjából kiemelkedő pillanat volt, amikor olyan elődök, mint Zichy Mihály, Szalai Lajos és Borsos Miklós után, ő készíthette el Babits Mihály versfordításaihoz az „Erato” címet viselő, harminchat illusztrációból álló sorozatot. A kötet publikálása után a Dürer Kör tiszteletbeli tagjává avatta.
2012-ben a nagyváradi Püspöki Palotában bemutatásra került a „Magyar Szentek” című harmincrészes festmény- és grafikasorozata, amely 2013-ban az olasz-magyar kulturális évad részeként a Római Magyar Akadémián és a Pápai Intézetben is kiállításra került. 2014-ben a budapesti Neves Kortárs galériában Székely János püspök méltató szavaival nyílt meg az anyag egy megújított formában.
2013-ban az állategészségügy fennállásának 125. évfordulójára kapott megbízást egy 165 cm magas, kentaurt ábrázoló bronzszobor megalkotására, amely az Állatorvostudományi Egyetem szoborparkjában kapott helyet. Ezt követően számos további szobrászati felkérés érkezett hozzá, köztük a NÉBIH-díj elegáns bronzpecsétjének megformálása is az ő nevéhez fűződik.
Munkássága során számos egyedi technikai eljárást dolgozott ki, köztük a domborműhatást keltő „kőkorszak képek” metódusát. Festményei és grafikái több mint húsz egyéni, valamint több mint száz csoportos kiállításon szerepeltek Magyarországon és nemzetközi színtéren egyaránt.
Pályafutása során számos egyéni és csoportos kiállításon vett részt Magyarországon és külföldön egyaránt, többek között az Egyesült Államokban, Japánban, Németországban és Ausztriában.
Művészetében a grafikai precizitást ötvözi a festészet színgazdagságával, sajátos technikákat alkalmazva. Alkotásai sokszínűek és változatosak, különböző képzőművészeti műfajokban is magabiztosan mozog, és nyitott az új technikák iránt.
Művei megtalálhatók neves magángyűjteményekben is, például Tom Jones énekes, George Pataki, New York állam volt kormányzója, valamint Naruhito japán trónörökös gyűjteményében.
Boros Attila harmonikus családi életet él feleségével és gyermekeivel; felesége egyben múzsája is.